Jabse Ink Home
804 
 Ink Home • Jabse •
  ВходПишиRSS КалендарКапсулиАвтори 804 • Статии 30123 • Коментари 1430  
аз мога повече | дистанционно обучение | ЦПО "Онлайн" | онлайн | microsoft | sql | linux | курсове | бижута | системно администриране | cisco | java | vmware | дистанционно | онлайн магазин | София | Magniflex | безплатна доставка | здраве | www.lekuva.net | промоция | iSleep | хамали |
Най-четени : днес • вчера • 7 дни • 30 дни • случайна история • статия на деня

Тъмният шоколад е цяр за хипертониците!

   от 17-02-2015 20:18 Тъмният шоколад е цяр за хипертониците! : Jabse.InK (5.6/10) 499
Американски учени доказаха, че тъмният шоколад ефективно отпуска кръвоносните съдове и помага за намаляване на артериалното налягане.
Няколко хапки натурален шоколад не само ще повишат настроението ви, но и ще съдействат да контролирте високото си кръвно налягане, твърдят от medikforum.ru. Тази максима, която не звучи като новина, намери експерименталните си доказателства в Бостънския университет. За провеждането на клинични изследвания по темата са били привлечени 120 доброволци – жени и мъже, страдащи от хипертония. На доброволците били давани по 10 грама натурален шоколад и 2.5 грама какао, т.е. половин чаена лъжичка на ден.
Това продължило при всекидневно спазване на менюто цели два месеца. Текущо и на финала били правени замервания за кръвното налягане и гъвкавостта на кръвоносните съдове – характеристиките, свидетелстващи за повишен риск от сърдечни пристъпи, инфаркт и инсулт. В крайна сметка била доказана хипотезата, че шоколадовата диета намалява трайно кръвното налягане, подобрявайки пропускливостта и гъвкавостта на кръвоносните съдове.
Авторите на изследването обясняват феномена с наличието на висок процент антиоксиданти – полифеноли, в какаото и натуралния шоколад. Науката отдавна е установила ползата на този вид шоколад за сърдечно-съдовата система. Доказан е положителният му ефект и за лечението на психични разстройства, включително депресии, последиците от стрес и дори при забавянето на стареенето. Очаква се много скоро да бъдат публикувани окончателните изводи за ползата от тъмния шоколад.
Макар да изглежда далеч от темата за шоколада, с подобни успехи може да се похвали и …чесънът. Експерти от lekuva.net препоръчват още един вариант за подобряване кондицията на кръвоносните съдове и смъкване на артериалното налягане: ЕКСТРАКТ ОТ ЧЕСЪН на COMPLETE PHARMA. Тази хранителна добавка действа стимулиращо и оздравяващо на сърдечно-съдовата система, позволява контрол върху артериалното налягане и укрепва имунната система. Освен това се смята, че има антиканцерогенен ефект и може да се прилага профилактично срещу рак на млечната жлеза, черния дроб и пикочния мехур.
екстракт от чесън



автор : marta • 0 коментара • 1560 прочитания • 676 уникални

таг : екстракт от чесън complete pharma www.lekuva.net тъмен шоколад хипертония




Коментар :


Твоето име : Вход

Въведете числото : cтo пeдeceт и шecт      


© Jabse 2026 • eServiceinfo.com • onTap.bg • PoBlizo.com •