Jabse Ink Home
803 
 Ink Home • Jabse •
  ВходПишиRSS КалендарКапсулиАвтори 803 • Статии 22712 • Коментари 1101  
аз мога повече | дистанционно обучение | ЦПО "Онлайн" | онлайн | microsoft | sql | linux | курсове | бижута | системно администриране | cisco | java | vmware | дистанционно | онлайн магазин | София | Magniflex | безплатна доставка | www.lekuva.net | промоция | iSleep | мемори пяна | себепознание |
Най-четени : днес • вчера • 7 дни • 30 дни • случайна история • статия на деня

При какви условия се прави зареждане на автоклиматици?

   от 11-01-2022 15:13 При какви условия се прави зареждане на автоклиматици? : Jabse.InK (6.9/10) 13
Когато климатичната система на автомобила ви загуби способността си да охлажда добре, може да се наложи тя да се зареди или просто дозареди с нов хладилен агент. Продължавайте да четете, за да научите кои са стъпките за зареждане на автоклиматици, когато налягането в системата е ниско или тя е била изпусната след ремонт в двигателния отсек.

Забележка: Винаги носете предпазни очила и ръкавици, когато извършвате зареждане на автоклиматици.

Определяне на температурата на околния въздух

Ако околната температурата на въздуха е 15 °С или по-ниска, не зареждайте климатика на автомобила. Също така винаги се препоръчва да използвате маркуч за зареждане на автоклиматици с вграден манометър. Опаковката на хладилния агент трябва да съдържа таблица като тази по-долу за определяне на налягането за зареждане на системата в зависимост от температурата на околния въздух. Ако не е предоставена таблица, използвайте таблицата за налягането в климатичната система под този списък като общо указание. Освен това различните системи за климатизация могат да имат различни препоръчителни налягания, така че си струва да погледнете в ръководството за ремонт или онлайн, за да определите правилното налягане за конкретно вашия автомобил. Спазването на тези насоки при презареждане на системата ще гарантира, че тя може да работи ефективно.

Важно е да се отбележи, че пълненето на системата на автоклиматика само с един манометър за ниско налягане е възможно, но винаги се препоръчва да се използва пълен комплект колекторни манометри, които следят както високото, така и ниското диференциално налягане. Тези манометри се продават и отдават под наем в повечето магазини, ако не разполагате с такива.

В този момент запалете автомобила и настройте климатика на максимална степен. Намерете компресора на климатика на автомобила за справка, като е важно да следите какво прави съединителят на климатика. Когато компресорът на климатика е изключен, ще се върти само външната част на ролката. Когато е включен, целият възел на съединителя ще се върти, задвижвайки компресора отвътре. Компресорът ви е проектиран така, че да не се включва изобщо, когато налягането на хладилния агент или обемът му са под определени ниски стойности.

Намерете сервизния порт за ниско налягане

Този порт обикновено се намира на линията, свързваща вътрешния радиатор и компресора. Кранът за високата страна се намира между компресора и кондензатора и е по-големият от двете приспособления. Направете справка в ръководството за сервизно обслужване, за да проверите точното местоположение на сервизния порт на ниското налягане. Ако закачате бутилка с фреон и използвате за целта само един маркуч/манометър към автомобила, ще използвате ниското налягане, за да извършите пълнене на автоклиматици. Ако закачате комплект манометри към автомобила, ще използвате и двата.

Повечето автомобили от 1994 г. и по-старите са използвали R12 като оригинален хладилен агент, ако автомобилът, който се обслужва, все още използва R12, той трябва да бъде рециклиран и преоборудван. Смесването на R12 и друг хладилен агент е незаконно. Никога не използвайте порта на горната страна за добавяне на хладилен агент, това е много опасно и може да доведе до увреждане. Веднага ще забележите фитинга в стил R12, тъй като маркучът се завива, за да се закрепи, и има вид на вентил за гуми, докато фитингът за R134A е с по-голяма бърза връзка. СЪЩО - от 2013 г. много автомобили започнаха да използват хладилен агент 1234YF. Този хладилен агент НЕ е съвместим с R134A и трябва да се остави на професионалист, който да извърши правилно процедурата по ретрофита.

Изчистете хубаво сервизните портове

Избършете праха с чист парцал и след това свалете капачката от единия или двата сервизни порта.

Свържете маркуча / маркучите за зареждането

Прикрепете маркуча за зареждане към сервизния порт от долната страна и се уверете, че имате сигурна връзка преди да пуснете фреона. Ако маркучът не се закрепва лесно, може да използвате неправилния порт (проверете визуално). Прикрепете и двете връзки, ако използвате комплект от два манометъра.

Добавяне на Хладилен Агент

Следвайки инструкциите върху опаковката с хладилен агент, добавете фреонът към автоклиматичната система.

Зареждане на Автоклимачната система

След като определите правилните налягания, като използвате таблицата за налягането на околния въздух, следете постоянно показанията на налягането върху манометрите, докато зареждате авто климатика. Ако системата е била с ниско налягане / недостатъчно фреон, съединителят на компресора на климатика няма да се задейства. Трябва да забележите, че когато налягането от ниската страна достигне приблизително 25-30PSI, съединителят на компресора ще се задейства автоматично. Може да забележите, че съединителят на компресора се включва и изключва при добавяне на повече хладилен агент. В крайна сметка той трябва да остане включен през цялото време. Абсолютно важно е да се отбележи, че прекомерното зареждане на системата ще доведе до трайни повреди. Ако не сте сигурни за текущото налягане или количеството хладилен агент в системата, трябва да потърсите професионален механик в областта на сервиз и ремонт на климатици близо до вас, за да реши проблема правилно.

Разкачане на маркучите след пълнене на автоклиматици

След като климатичната система е заредена до необходимото налягане, отстранете маркуча за зареждане от сервизния порт от долната страна, (или манометрите), като оставите бутилката с фреон, прикрепена към маркуча за зареждане, и съхранявайте всички допълнителни количества хладилен агент на сухо и хладно място.

ПРОВЕРЕТЕ УПЛЪТНЕНИЕТО НА КАПАЧКАТА НА СЕРВИЗНИЯ ПОРТ, ПРЕДИ ДА Я МОНТИРАТЕ ОТНОВО

Уверете се, че уплътнението под капачката няма никакви пукнатини, вдлъбнатини или разкъсвания. Това уплътнение може да бъде допълнителна защита, ако клапанът на сервизния порт някога образува теч.


Дай твоята оценка за статията от 1 до 10 :
автор : (гост) DDauto • 0 коментара • 39 прочитания • 26 уникални

таг :




Коментар :


Твоето име : Вход

Въведете числото : двecтa oceмдeceт и дeвeт      


© Jabse 2022 • eServiceinfo.com • onTap.bg • PoBlizo.com •