Вход • Пиши • RSS | Календар • Капсули • Автори 804 • Статии 27651 • Коментари 1385 |
Транспортни ленти за строителствотоот 25-08-2014 19:50Заедно с бетоновозите, къртачите, дрелките, чуковете, маламашките и всевъзможните други машини и инструменти, в строителството приложение намират и конвейерите с техните транспортни ленти, които превозват и хоризонтално и вертикално всевъзможни строителни материали. Най-често в строителството се ползват транспортни ленти с размери до 140 сантиметра. Сред транспортните ленти има голямо разнообразие по отношение на всички характеристики, включително и ширината им. Произвеждат се транспортни ленти широки до почти три метра, но в строителните работи обикновено не са необходими толкова широки конвейери. Чрез транспортни ленти се пренасят всякакви строителни материали – тухли, чували с цимент и други, но най-ценни помощници са лентите, с които се пренася бетона от бетонобъркача към кофража, където ще се отлива поредната бетонна плоча. Транспортната лента, която работа в този механизъм, представлява подвижна конвейерна пътека с гумена основа. Доставката на бетоновия разтвор от миксера към нужното място се осъществява на същия принцип, както и при бетоновата помпа. Единствената разлика е ограничението в разстоянието – транспортната лента, която пренася бетон обикновено работи на разстояние до 15 метра и на височина до 5 метра. Радиусът на движение на такава транспортна лента е 360 градуса, а ъгълът, под който може да работи стига до 90 градуса, т.е. може да е перпендикулярно изправена спрямо земята. Транспортните ленти за строителството се произвеждат от синтетични материали с голяма здравина. Това са на пръв поглед класически гумено-текстилни транспортни ленти, но използваните текстилни влакна се обработват по специална технология, която гарантира надеждност и продължителна експлоатация. Едни от най-ценните качества на транспортните ленти в строителството са техните влагоустойчивост и износоустойчивост – те се достигат благодарение на добрите качества на каучука, с които се облицоват тези транспортни ленти. Все пак, както при металите, така и при транспортните ленти тече процес на “стареене” на материалите, от които е произведена лентата и от там на самата лента като цяло. Въпреки изключителните си качества, транспортните ленти за строителството обикновено издържат около 2 до максимум 3 години експлоатация, след което трябва да се заменят. При повреда на строителната транспортна лента, тя може да бъде набързо поправена чрез механична скоба или да се отдели повече време и внимание и да се поправи с помощта на гореща вулканизация. При спешни случаи скъсаното място може бързо да бъде затворено с помощта на подходящи крепежни елементи, но ако строителите разполагат с време е по-добре да поправят лентата с горещо вулканизирани, тъй като това ще и даде още няколко месеца живот. Дай твоята оценка за статията от 1 до 10 : автор : каучук • 0 коментара • 298 прочитания • 48 уникални таг : транспортни ленти гумено-текстилни ленти |