Jabse Ink Home
804 
 Ink Home • Jabse •
  ВходПишиRSS КалендарКапсулиАвтори 804 • Статии 27544 • Коментари 1384  
аз мога повече | дистанционно обучение | ЦПО "Онлайн" | онлайн | microsoft | sql | linux | курсове | бижута | системно администриране | cisco | java | vmware | дистанционно | онлайн магазин | София | Magniflex | безплатна доставка | здраве | www.lekuva.net | промоция | iSleep | мемори пяна |
Най-четени : днес • вчера • 7 дни • 30 дни • случайна история • статия на деня

Основен реторичен модел

   от 20-05-2020 17:28 Основен реторичен модел : Jabse.InK (5.5/10) 266

Хилядите години, изминали след написването на “Реториката”, не прибавят почти нищо съществено към истините, които засягат комуникационната ситуация и са посочени от Аристотел. Така основният реторичен модел, останал още от античността – “оратор-реч-аудитория”, все още съществува и днес. Той е допълнене с определени елементи, които открояват обстоятелствата, в които се осъществява комун.-то действие, както и неговата цел.
Все пак има установено и нещо ново през изминалия XX век, което обогатява реториката, разглеждана вече и като “теория на убеждаващата комуникация”. “Научната реторика” на Карл Ховланд и Валтер Уайс свързват дейността на СМК /и по точно съдържанието на техните съобщения/ с античната реторическа традиция. Известният експеримент на двамата изследователи /свързан с посочването от респондентите на оценъчен отговор на въпроса за реалната възможност да бъдат построени атомни подводници още през средата на 20-то столетие/ безусловно доказва значимата роля, която има в процеса на комун.-то въздействие личността на комуникатора или правотата на твърдението, отбелязано от Аристотел, за доказателната сила на речевите аргументи и на морално-етичния лик на оратора.
Източник:
http://tvoiacredit.eu/


Дай твоята оценка за статията от 1 до 10 :
автор : (гост) • 0 коментара • 757 прочитания • 312 уникални

таг :




Коментар :


Твоето име : Вход

Въведете числото : oceмcтoтин и чeтири      


© Jabse 2024 • eServiceinfo.com • onTap.bg • PoBlizo.com •