Вход • Пиши • RSS | Календар • Капсули • Автори 804 • Статии 27645 • Коментари 1385 |
Ръководство на българския производител или „изкуството на фалшификатора“.от 10-06-2015 00:00 капсулаМного често се задава въпросът „Защо българският бизнес вирее трудно в България“? Отговорът е много прост – защото е по-лесно да стъпиш на гърба на някой, вече утвърдил се, пред това да се захванеш с изграждането на нещо ново, нещо иновативно, нещо непознато за пазара. В развитите страни, това се нарича „нелоялна търговска практика“ и дори „нелоялна конкуренция“. По какъв начин го определяме обаче не е толкова важно. Важното в случая е да започнем да се борим срещу най-водещия проблем тук при нас – да търсим лесното развитие на нещата. Но търсенето на заобиколния път не винаги се оказва плюс. Пазарът не е константа. Пазарът е динамична единица, постоянно оптимизираща се и търсеща подобрение. Така че търсенето на по-лесното, по-скоро би ти изиграло лоша шега, отколкото обратното. Пазарът се е научил да различава „Adidas” от „Adibas”, „Nike” от „Мike”, „Dolce&Gabanna” от „Dancho&Gerganna” и т.н. Копирането на чуждото не ти гарантира, че ще успееш. Ако промениш името на отбора ти от ФК „Бусманци“ на ФК „Барселона“, очаква ли се той да спечели Шампионска лига? Напротив – по-скоро да станеш за смях. Същото е и в бизнеса. И колкото по-рано един производител разбере това, толкова по-малко негативи ще понесе. За съжаление обаче, в България много често се цели опитът за моментен пробив, а не за продължителен успех, трайно утвърждаване на пазара, а да не говорим за добавена стойност на марката. Няма как да търсим прогрес, когато се стремим да стъпваме един върху друг, да хвърляме камъни при съседа и т.н. – все до болка познати проблеми. На Запад не е така. В Европа и зад океана, колкото и яростна конкуренция да имаш, никога не се стремиш да копираш името на утвърдените ѝ продукти поради ред причини. Представяте ли си Ауди да пробие на автомобилния пазар с S-класа или лимузина 7-ма серия? Немислимо. Колкото и пословично-яростна да е конкуренцията, дори и учебниците по маркетинг в Iви семестър на Iви курс в най-затънтения ВУЗ в България те учат, че успех не се гради чрез копиране на чуждите продуктови линии. Копирането в персонален план е липса на индивидуалност. Копирането на корпоративно равнище е липса на увереност в стойността на марката. За съжаление обаче, явно сме далеч от този „гениален“ извод. И колкото по-рано осъзнаем това, толкова по-силно ще се облагодетелства българският потребител. До тогава ни остава само да слушаме как крадецът вика "Дръжте крадеца!". Дай твоята оценка за статията от 1 до 10 : автор : (гост) Тука е така! • 0 коментара • 895 прочитания • 318 уникални Това е капсула на времето MD5 чексума : 0cb0aea938beddeb443faeeb94aacdbe Изчисли MD5 сам MD5 калкулатор онлайн Създаване : 12-06-2015 12:17 таг : български производители продукти теразид |